Volver.

image29


Nu har jag äntligen sett filmen
Volver av Pedro Almodóvar, och jag förstår inte varför jag har väntat så länge med att se den. Har haft filmen i en evighet känns det som.

Jag älskar hur kameran berättar storyn, med långa närbilder och som sakta följer situationen. Färgerna i filmen skapar en underbar varm miljö. Det kändes som man tittade på riktigt mysig konst som man både kunde skratta och gråta till. Som många av hans andra filmer så handlar denna om starka kvinnor. Jag tycker att han har lyckats väldigt bra med castingen, där skådespelarna lyckas ta fram karaktärerna.

Denna film rekommenderas starkt, värt att se.

Kommentarer
Postat av: Lill

jag gillaren inte, den är overlkig

Postat av: myna

det är lite det som är meningen med filmer. fast jag tyckte inte den var overklig, kändes som mycket av det
kan hända i verkligheten.

2007-09-24 @ 00:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback