Grindhouse: Death Proof.

image27Åt en grymt god Flygande Jakob igår som Natta hade gjort. Kyckling, banan, grädde, bacon, chilisås och jordnötter = en jävligt god kombination.

Efter den goda maten tittade vi på Quentin Tarantino's
Grindhouse:Death Proof, som var riktigt bra. Den handlar om en stuntman som använder sin stuntbil för att döda tjejer som han har stalkat. Redigeringen var väldigt bra och gjorde så att man fick en känsla av retro och modernt på samma gång. Jag tyckte om castingen av tjejerna, för det var inte typiskt size-zero it-girls, utan jävligt snygga tjejer med kurvor. Dessutom var soundtracket riktigt bra. Som vanligt efter att man sett hans filmer så har man lust att göra något extremt, iallafall jag...och i detta fallet var det grym bilkörning. Jag rekommenderar den starkt. Girlpower säger jag bara. Nu vill jag se den andra delen av Grindhouse som heter Planet Terror av Robert Rodriguez.

Om några timmar är det fest för den Chilenska nationaldagen som var igår, så nu ska jag försöka hitta nåt i garderoben med de chilenska färgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback