let's get around and see different places.

Det här funkar inte; jag har lyckats skjuta upp alla projekt i videoredigeringen, så nu har jag tre projekt att både börja och slutföra. Jag har inte börjat på någon av dem för att jag lyckas inte få någon som helst inspiration. Så fort jag startar Premiere så minimerar jag fönstret och letar efter fakta om Japan och allt som har med vår asienresa att göra. Jag har till och med försökt lära mig japanska dessa dagar och tittat på massa bra japanska filmer och filmer som har med Japan att göra. Lite positivt är det ändå faktiskt att jag tittar på filmer, då kanske inspirationen kommer.

image49
Kamikaze Girls(Shimotsuma Monogatari)

Filmen handlar om två flickor från olika världar där den ena Momoko är lolita och den andra Ichigo är yanki (punkaktig gängmedlem). En dag träffas de och det är början på en speciell vänskap. En riktig mysig, rolig och färgglad film om vänskap.


image50

En annan film jag har tittat på är Lost in translation, det var några år sen jag såg den sist. Den är fortfarande lika bra, men på nåt sätt tycker jag inte om hur de framställer japanerna i vissa scener i filmen, speciellt scenen med tolken under reklaminspelningen. Det är nog det enda jag ogillar lite med den, filmen handlar ju ändå om kulturkrock.

Dessa filmer gjorde så att mitt sug till att var i Japan ökade ännu mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback