the year of the pig.

Idag är det första dagen på grisens år. Denna högtiden firades som sagt i Stockholm, i det enda templet som finns här i Sverige IBPS. IBPS är en internationell organisation som har templen i bland annat Taiwan, USA, England och Australien.

Själva ceremonin började med att vi fick jättegod vegetarisk mat. Därefter var det böneceremoni i ungefär en timma, sedan var det paus i en timma. Sedan hade vi den andra böneceremonin, efter den ceremonin firade man att det nya året hade kommit och en utklädd man delade ut godis som innebär tur och lycka. Självklart sköt man upp fyrverkerier också. Idag på morgonen så avslutade vi den ceremonin med en till bön, efter det så delades det ut jättefina små grisar till alla. Sedan var det dags för återigen en god vegetarisk måltid. Riktigt troende buddhister ska inte äta kött.

Nu är jag hemma efter en helg med mycket åkande och firande.

Förresten grymmaste rean var det på Weekday, för grejer som egentligen skulle kostat 1700 fick jag betala 400 för. Nöjd.

Kommentarer
Postat av: LInda

grymt, 100 kr billigare än Pias:)

2007-02-21 @ 09:48:34
Postat av: Lena

Haha bra att du håller räkningen :) Linda. Kul! Jag har aldrig vart på en buddhistisk ceremoni.

2007-02-22 @ 22:19:44
Postat av: myna

det var den grymmaste rean jag varit på hittills.

Lena: Det måste du åka på någon gång.

2007-02-24 @ 10:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback