The pursuit of happyness

Sket i tentan idag. Skulle ha gjort linjär algebra-tenta idag, men det gick inte...min skalle pallade inte. Jag får ta det en annan gång när jag får mer tid på mig att plugga.

Såg
The pursuit of happyness igår. Det var en riktig inspirerande och bra film. Den utspelar sig på 80-talet där Chris Gardner (WIll Smith) är en säljare som försöker sälja scanners till olika sjukhus, men det går väldigt trögt och det resulterar i att han har svårt att få ihop pengar till sig själv och sin son Christopher (Jaden Smith, Wills son i verkliga livet). Samtidigt så försöker han få en praktikplats på ett aktieföretag där en av 20 till slut kommer att få jobbet. Chris och hans son får gå igenom mycket tillsammans som hemlöshet, fängelse o.s.v.

Denna film är inspirerad av den riktiga Chris Gardner. Riktigt bra var den. Den visar verkligen att om man  kämpar och ha vilja, då kommer man att lyckas med livet no matter what. Efter den filmen så kände jag verkligen att jag också vill känna en sådan glädje han kände.

Snart ska vi åka till Oskarshamn och sen vidare till ett buddhistisk tempel i Stockholm där vi ska fira det nya året; grisens år. Men innan dess måste jag nog städa lite, mamma ska hänga med hem på söndag och då måste det se lite anständigt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback