The Departed vs. Infernal Affairs

Nu har jag äntligen tagit mig tid för att titta på The Departed. Jag var väldigt skeptisk till den eftersom att den är en remake på Hong Kong-filmen Infernal Affairs som är hur bra som helst. The Departed var väldigt bra men jag tycker fortfarande att Infernal Affairs är bättre. Alla smådetaljer som fanns i filmen som gör filmen passade bättre in på IA. I TD sms:ar de, i IA använder de sig av morsekoder. Morsekoder är mycket grymmare. Det finns mycket smådetaljer i filmen som jag tycker känns mer trovärdigt i IA. Kändes helt enkelt som man gjorde filmen lättare för en västerlänning att förstå.

Efter att ha sett tre av filmerna som är nominerad för bästa film så ligger just nu Little Miss Sunshine etta på min lista. Fast jag har ju The Queen och Letters from Iwo Jima kvar, det får bli imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback