jobbigt med TV-reklam

Såg filmen Love Actually som gick på TV nyss. Tycker om den filmen, riktig mysig. Men jag har kommit på att det är riktigt jobbigt att titta på filmer när de går på TV, de bryter för reklam varannan minut känns det som. Det jag störde mig på i detta fall var scenen då Emma Thompsons karaktär öppnar sin julklapp hon har fått av sin make, filmen har verkligen byggt upp en stämning och känsla, och precis när hon går till sovrummet så klipper kanal 5 för reklam. Riktigt irriterande, för det är en av de scenerna i filmen som verkligen berör en. När filmen väl fortsatte efter reklamavbrottet så var ju såklart den känslan man hade innan borta, och då blir inte den scenen lika stark längre.

Nu gör Pia 7-minuters kola, som är riktigt gott och bästa julgodiset. Här är receptet för de som inte redan har det:
3 dl socker
3 msk kakao
1dl sirap
100g margarin

Blanda ihop alla ingredienserna i en liten kastrull tills det kokar. Häll upp det på bakplåtspapper, låt stelna. Det är basically allt.

Kommentarer
Postat av: lovingnurse

hej! vad brukar du göra på nyår? :)

Postat av: carina

haha Pias specialare. Så hon vaknade tillslut.

2007-12-10 @ 13:52:12
URL: http://carinado.blogg.se
Postat av: myna

lovingnurse: det har faktiskt varit olika från år till år, men oftast blir det att jag äter med mina vänner och sedan någon fest.

carina: haha, japp riktigt gott. ja det gjorde hon, men hon var bara vaken i kanske 6 timmar, sen var hon tvungen att sova igen för att orka vakna idag.

2007-12-10 @ 13:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback