Common; a real artist!

image53

image54

image55

image56


Det här måste ha varit en av de bästa konserterna jag har varit på, konserten hade allt. För det första så har jag aldrig stått så långt fram och nära en artist under någon konsert. Common är en äkta poet och entertainer som vet hur man får igång en publik och dessutom kunna beröra en med sina rhymes. Jag var hype hela konserten och jag kan nästan garantera att de flesta som var på Berns kan hålla med mig om att de också var det. Inte nog med att Common själv lyckades så hade han en riktig skicklig dj, trummis och kyeboardspelare som backade upp han något grymt bra.

Vi pratade lite med Commons bandmedlemmar efter konserten och på något konstigt sätt så lyckades jag, Pharah och Pia hamna backstage uppe i Commons chill room. Jag har bildbevis på det, men tyvärr så var det Pharahs kamera så bilden på Common och oss kommer jag lägga upp så fort hon skickar bilden till mig. När vi kom upp dit var det iallafall ett gäng groupies där, och för att inte verka som att vara en utav groupiesarna så gick vi fram till Common och pratade lite och berättade sedan att vi uppskattade han och hans musik, tog några kort med han och sa sedan hej då och tack för en jättebra konsert.

Jag är verkligen glad att vi bestämde oss för att gå på denna konsert.

Så här tyckte
Aftonbladet och Svenska Dagbladet om konserten.

Kommentarer
Postat av: carina

åhh så nice. Gutt att det blev av då.;)

Postat av: myna

I know, blev lite orolig efter att Mos Def ställde in.

2007-12-07 @ 14:38:44
Postat av: Anonym

började klia om fingrarna så fort jag läste det du skrivit om 'groupisarna'. känner nämligen vissa av tjejerna som var backstage, och lika mycket som du inte verkar känna dej som en, kan jag garantera att dom inte är groupies heller. ett gäng sköna tjejer som älskat common sen dag ett helt enkelt och som common själv sa att han diggade för att dom var intresserade av hans musik. synd att du ska stämpla folk sådär.

2008-03-06 @ 20:12:35
Postat av: Anonym

Först och främst, du skriver att det var på något konstigt sätt ni kom till commons " chill rumm" som du kallar det, lilla gumman det var inte konstigt alls, ni smög er under det stora röda draperiet som klart och tydligt markerade att ingen ska komma bakom det, och där står vi som du har MAGE att kalla groupies och snackar med Commons band medlem som jag faktiskt känner. Ni bad "pleaassee pleaasse, can we just meet him and say thank you" och Erik var snäll nog och sa visst kan ni det. Sen gick ni inte för att ni inte "ville verka som groupies" utan för att June sa att det var för mycket folk ochh ni var tvungna att gå, sorligt att du förvränger det hela. Men annars, i agree, common is a real artist, learn from him and be real litte girl

2008-03-24 @ 18:25:09
Postat av: MyNa

oj, här har det hänt grejer sedan sist jag tittade till min blogg. synd att ni måste vara anonyma när ni kommenterar i min blogg.

förlåt för att jag kallade er groupies, det var dumt av mig att dra alla över en kam, fel skrivet, men jag kände mig lite som en groupie när jag var där inne för att atmosfären kändes skumt, och det var egentligen inte JAG som ville in bakom draperiet. vi gick därifrån självmant, det var ingen June som sa till oss, några av bandmedlemmarna frågade till och med varför vi ville gå redan.

2008-04-03 @ 09:48:50
Postat av: Anonym

Hej, måste bara säga att jag uppskatta din ursäkt, kanske tog det lite hårt men du som gillar common och hans musik förstår väl att det är det värsta man kan kallas, hans groupie, så tack för ursäkten, uppskattas. Jag VET att june sa åt tjejer att gå för han ville att jag skulle göra det, kan vara andra tjejerna som var kvar och vart utslängda efteråt av Common. Men som sagt det var fel av dig att dra alla över en kam, vi var inte groupies vi chilla med de, dansa, snacka och hade en super fortsatt kväll. det var en grym kväll så som du skriver på din blogg. Och jag kanske drog dig övern en kam med med att säga att du gick under draperiet, ber om ursäkt för det då=)

Hahaha och nu när jag inte är irriterad på det du skrev kan jag passa på att ge dig en grymt tummen upp för din blogg för den e nice. Du har bra musik smak.

2008-04-06 @ 02:06:16
Postat av: myna

hej. jo ibland tänker man sig inte riktigt för när man skriver, man blir lite caught up in the moment. men jag uppskattar att folk säger till när jag uttrycker mig fel.

vad kul att det verkar som att ni hade en trevlig kväll, det hade vi med.

tack! men just nu skriver jag inte så mycket i denna bloggen, eftersom jag och mina polare håller på och startar en webshop, så vi skriver tillsammans i en annan blogg. besök gärna den www.mahoyo.com

2008-04-27 @ 01:29:42
URL: http://mahoyo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback