vietnamese evening.

Bilder från kvällen.

Igår hade vi en trevlig vietnamesisk middag/fest. Rätten som vi åt heter gỏi cuốn. Det är vietnamesiska spring rolls (eller summer rolls som de också kallas). De innehåller kött, räkor och massa grönsaker som; isbergssallad, söt basilika, böngroddar och gurka, som man rullar i rispapper. Sedan till den viktigaste ingrediensen FISKSÅSEN som man doppar själva rullen i. Det är den som gör allt, tycker jag.

Jag är inte vietnames utan kines, men mina föräldrar så som många andra kineser bodde i Vietnam innan de kom till Sverige, därför kan de mycket av den vietnamesiska och kinesiska matkulturen. Det är jag riktigt glad över, för jag älskar båda dessa matkulturer.

Efter att de flesta (de som tyckte om maten) blivit mätta så blev det vattenpipa, öl, vin och Dianas grymma drinkar som innhöll allt från piggelinglass(bokstavligen en glass) , frukter till en kokosgrej vi köpter i en asiatisk affär. Sedan drog vi vidare till Bongo Bar, denna kväll var det Big Bongo som var lite av en besvikelse. Det brukar annars vara skitgrymt, men denna gång spelade de inte ens bra reggae. Så kan det vara, men annars var kvällen riktigt nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback