Red Hot Chili Peppers.

Nu kan jag äntligen uppdatera bloggen, som alla redan vet så har det varit lite problem med det under i veckan. Iallafall nu till saken: Red Hot Chili Peppers-konserten.

Vi bestämde oss för att vara vid Globen och köa vid fyratiden för att konserten började halv åtta. När vi väl var där så var det redan ett hundratal fans som stod och köade i en väldigt lång kö. Vissa människor hade tydligen övernattat där eller nåt för att få en så bra ståplats som möjligt. Sen stod man där ute och frös i två och en halv timma och kön bara växte. När vi blev insläppta så sprang vi raka vägen fram till scenen och hann precis innan de spärrade av området längst fram. Sen var det bara att vänta.

Runt halv åtta-tiden kom förbandet upp på scen, kommer inte ihåg vad de heter just nu. De var sådär, inget jag skulle lyssna på direkt men det roliga var att John och Chad var med och lirade med dem. Nu blev man ännu mer peppad av att se dem. Vid nio-tiden kom dem, det man har väntat ett jävla bra tag på att få se. Vi lyckades stå nästan längst fram, men det var jävligt trångt och svettigt men helt klart värt det.

Konserten var bra, de körde de flesta låtar man ville att de skulle köra; både från den nya skivan och de gamla. Publiken var härlig, allt var extas! Men ändå är jag lite besviken på något sätt, känns som att de kunde har gjort konserten så mycket bättre. De gjorde sitt bara inget mer, jag förväntade mig mer. Allt som allt så är jag ändå nöjd, det var värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback